26 October 2015

Stockholms-tripp!

På onsdag drar jag till Stockholm och gör stan osäker, hehe!
Här följer mitt späckade schema, med signeringar, liveteckning, föredrag, bokförsäljning och mangaworkshop!


Onsdag 28 oktober:


15.00 - 17.00 Signering av Sword Pincess Amaltea (och Mjau!) på Akademibokhandeln Ringen vid Skanstull i Stockholm. (Länken leder till facebook-eventet)


Torsdag 29 oktober:

15:00 - 17:00 Mangaworkshop på TioTretton i Kulturhuset (Länken leder till deras hemsida)
Gratis men begränsat antal platser, så först till kvarn gäller!


Fredag 30 oktober:

Säljer böcker i Nosebleed Studios monter på Comic Con Gamex i Friends Arena

12:00 - 12:45 Skapandet av Sword Princess Amaltea Scen 4
Jag berättar om hur jag arbetat med boken, utvecklade konceptet och blev utgiven.

13:00 - 14:00 Liveteckning Bandai Namco Entertainments scen  
Jag ritar Naruto-inspirerade bilder på scen, kom och kolla!

15:00 - 16:00 Signering i SF-bokhandelns monter 
Kom och få din bok signerad med en fin teckning i!


Lördag 31 oktober:

Säljer böcker i Nosebleed Studios monter på Comic Con Gamex i Friends Arena



Söndag 1 november:

Säljer böcker i Nosebleed Studios monter på Comic Con Gamex i Friends Arena

12:00 - 13:30 Liveteckning Illustratörscentrums scen
Se mig skapa en digital målning av Amaltea. Lärorikt!


Hoppas ni Stockholmsfans jag har här på bloggen kan hitta till något av eventen, så att vi kan säga hej till varandra. Blir lätt så anonymt online, så det är kul att träffas i person också.

Tack för att du läste!

2 comments:

  1. antar att manga workshopen är för de yngre </3 är 21 numera haha. kul att träffa dig idag! tack för de fina bilderna i böckerna ser fram emot att slappna av och läsa dem, genus-glasögonen på, alltid. blev taggad på att starta en egen blogg igen, får se när det blir av. Jag hade tänkt fråga dig idag vad för serier du läser just nu eller tycker extra mycket om för tillfället? och förebilder? min lilla berlin-fas verkar inte gå över är helt fast! (kom på att jag ville fråga det när jag var på tunnelbanan hem..)

    /Malla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, hej Malla!

      Ja, det var superkul att ses!
      Jo, den kursen var för de yngre. Jag hade gärna haft en för lite äldre också, kanske nästa gång, på typ Lava eller så.
      Ååh, hoppas du gillar slutet av Amaltea!

      Ja, starta egen blogg!! Jag vill följa!
      Och tecknings-instagram!

      Just nu läser jag lite blandat, t.ex. Guy Delisles reseskildringar, en hel del svenska serier och så. Följer ingen manga aktivt just nu förutom Genshiken, men avslutade i våras 20st Century Boys av Urasawa. Den är bra!

      Lilla Berlin gillar jag också! Följer mest böckerna och Ellens instagram/facebook-uppdateringar dock.

      Blogga!!

      Delete