07 September 2015

Comic Con Malmö i helgen!

I helgen smäller det!
Comic Con Malmö för första gången någonsin!
Det ska bli kul och intressant, hoppas det kommer mycket folk~

Nosebleed Studio kommer såklart vara där och sälja våra böcker, samt jag kommer ha med mig både Sword Princess Amaltea, Mjau! och mina andra böcker till salu. Dock har bok 3 av Amaltea inte kommit från tryckeriet ännu...

Utöver att sälja böcker vid vårt bord kommer vi även ha event och framträdanden, så missa inte:

Lördag 12:e september

12.00-13.00:
Mangabattle med Nosebleed Studio
Plats: SF-bokhandelns monter 
Kom och utmana proffsen i Nosebleed Studio i mangateckningsduell!

13.30-14.30:
Panelsamtal: Svensk Manga
Plats: Scen 3
Kan man skapa manga i Sverige, och hur skiljer dem sig från andra svenska serier? Och kan man överleva på det? Panel med några av Sveriges främsta mangatecknare i Nosebleed Studio samtalar och svarar på publikens frågor.

15.00-16.00:
Få din serie bedömd av proffs!
Plats: Egmonts monter 
Du som tecknar egna serier har chansen att få visa upp din portfolio för redaktören Mikael Sol (Fantomen, Svenska Serier) och serieskaparen Natalia Batista (Mjau!, Sword Princess Amaltea) och få tips om hur du kan utvecklas som kreatör! 



Söndag 13:e september:

13.00-14.00:
Få din serie bedömd av proffs!
Plats: Egmonts monter 
Du som tecknar egna serier har chansen att få visa upp din portfolio för redaktören Mikael Sol (Fantomen, Svenska Serier) och serieskaparen Natalia Batista (Mjau!, Sword Princess Amaltea) och få tips om hur du kan utvecklas som kreatör! 

14.00-15.00:
Signering med Natalia Batista
Plats: SF-bokhandelns monter 
Natalia Batista signerar sina serier Mjau! och Sword Princess Amaltea (bok 1 och 2).


Yay, hoppas vi ses på mässan i helgen!

2 comments:

  1. Hejsan!

    Nu är det här fel inlägg för denna fråga, men jag provar ändå. Till höger här på sidan så står städer som du kommer att besöka under året och min fråga är om du kommer till Östergötlands bokmässa i Linköping 19 september? Jag ser att du omnämns i deras program för både en workshop samt signering. http://ostergotlandsbokmassa.se/pgm/ Vill bara kolla om det fortfarande är aktuellt? Jag undrar även om du kommer att ha med dig dina alster som man kan köpa och få signerade? Jag är intresserad av allt, så du får gärna säga vad priset är på dina seriealbum så att jag får med mig tillräckligt med pengar. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack för frågan, Fredrick! Japp, jag kommer vara där, hade bara glömt lägga in den i listan.
      Samt jag kommer definitivt ha med mina böcker! I alla fall Sword Princess Amaltea 1 och 2, och kanske även 3:an och Mjau-samlingsboken om de hinner hit innan fredag. *håller tummarna*
      Mjau-samlingsboken kostar 80 kr, de andra 100-120 kr.
      Ses då!

      Delete