08 November 2013

Senaste vekornas äventyr~

Här följer en kort rapport från senaste veckornas turné!

Först besökte jag och Nosebleed Studio mangakonventet Confusion i Göteborg - troligen Sveriges bästa mangakonvent när det gäller hjälpsamma funkisar! Tack så jättemycket, Freddie och Markus!! :D
Båda mina föredrag var välbesökta! Full sal på reprisen av Yaoi-föredraget och nästan full sal på den om könsstereotyper i manga.Resten av tiden stod jag med min syster Catarina och kollegan Joakim och sålde böcker vid Nosebleed Studios bord i EXPO-delen. Sålde slut alla böckerna av Sword Princess Amaltea jag hade med, och här är lite glada köpare på bild:

 Roger med sitt exemplar!

Jennie fick sin också tecknad och signerad!
Denna underbara cosplaygrupp dök upp och köpte slut alla ex av The Marauders and the Secrets of the Heart (min Harry Potter-doujinshi från 2009) som handlar om marodörerna James, Sirius, Remus och Peter – vilka dessa fantastiska cosplayare passande nog valt att porträttera! Helt underbart!!

Dagen efter Confusion åkte jag iväg till Stockholm för prisutdelningen av Nordiska Skolbibliotekarföreningens (NSF) årliga barn- och ungdomsbokpris! Jo Salmson och jag fick detta hedersamma pris för Häxfolket, en helt fantastisk avrundning på ett av de största och mest lärorika projekten i min karriär! Tack!!
Såhär såg det ut:


 Jo och jag mottog priset av Gustav Fridolin, på scen inför över hundra lärare och bibliotekarier på kongressen Skolforum i Älvsjömässan. Vi fick även säga några ord, hihi...

Här står vi med ordförande i NSF.

Väl i Stockholm passade jag på att sova över hos Jenni och Frida, två underbara supertalangfulla tecknarkollegor och passionerade yaoi-systrar! Kvällen och morgonen (och småtimmarna lite emellan) gick åt lite matlagning och en massa samtal om karaktärsskapande, berättande, tecknande, feminism, yaoi, tv-serier och allt annat spännande som man kan prata om i evigheter!

Dagen efter for jag direkt över till Staffars Serier för att spela in ett avsnitt av Geeksnack med Staffan! Väldigt trevligt att sitta och snacka seriemarknader och serieskapare, jag ska länka till den så fort avsnittet är uppe.
Därefter bar det av till SF-bokhandeln i Gamla stan för signering, och sedan bar det av hemåt.
Ett par alltigenom händelserika dagar!

Veckan efter signerade jag med Dennis Gustafsson och Pär Thörn (samt andra från boken Ordningen upprätthålls alltid) på SF-bokhandeln i Malmö. Såhär kul var det:



Foto taget av Josefin Svenske, redaktör och förläggare på Kolik förlag.
Och nej, det serverades ingen alkohol såklart, trots att jag ser lätt berusad ut, haha.

Nästa vecka blir det ännu en signering på Amalthea bokkafé i Malmö, den 13:e november 19.00. Missa inte det!
Oj oj, nu blev detta långt.. mycket på gång, återkommer igen snart med mer... Puh!

Tack för att ni läser!!

No comments:

Post a Comment