17 September 2010

Detta är Naemi, min PRAO!

I en veckas tid har jag haft en PRAO-elev som heter Naemi och är 14 år.
Hon har varit superduktig!!

Inte nog med att hon på måndagen blev tvingad att leta upp en uppdragsgivare och hittade en, dessutom fick hon ett uppdrag och avslutade det! Wow, liksom!

Nu lämnar jag över till henne, så hon kan berätta lite om sig själv och sin serie:

~~~~~~ Naemi ~~~~~~

Tjena! :D

Jag heter Naemi och jag är 14 år. Eftersom jag tycker supermycket om att rita manga och vill bli serietecknare (och fotbollsproffs), så mejlade jag Natalia för att fråga om jag fick praoa hos henne. Det var rätt läskigt, men jag tyckte att hon verkade snäll (det är hon! :)) och så ritar hon så grymt bra.
Japp, så nu är jag glad att jag vågade fråga, för den här veckan har verkligen varit en av de bästa veckorna i mitt liv!!


Vissa ser ju praon nästan som ett lov, eftersom de inte får göra någonting... men så blev det inte för mig! :D
Eftersom jag älskar fotboll tyckte Natalia att jag skulle leta upp en fotbollstidning eller liknande och mejla dem och fråga om jag skulle kunna få göra en kort serie eller illustration till tidningen.

Efter att först ha ritat lite och kollat när Natalia ritade, så började jag kolla runt på internet för att se om jag kunde hitta något. Efter ett tag så hittade jag Marta Fotbollsmagasin och knåpade ihop ett mejl till dem (det var nervöst att skicka iväg). De tyckte det verkade kul och så kom den här lilla serien ovanför till! :) Tackar min lillebror för hjälp med idéen!

Så nu hoppas jag bara att de gillar den så att jag får se serien tryckt. Hade varit riktigt coolt!

Okej, det var allt från mig. Hoppas att ni gillar serien! :)

5 comments:

  1. Jag tycker serien har potential och är vältecknad. Keep up the good work!

    ReplyDelete
  2. Visst är den! Hon är verkligen duktig för att vara 14!
    Tack för kommentaren, Daniel!

    ReplyDelete
  3. Men Emma Guldfot??? Du måste ju ha Kanon-Kinnas skor på dig!!

    ReplyDelete
  4. Hahaha! Hoppas Naemi läser din kommentar, det var en bra idé!

    ReplyDelete
  5. Hahaha!!
    tack för kommentarnrna! :)

    ReplyDelete