13 February 2009

Mina projekt - "A song for Elise" #3 färdigtuschad!

Yeeeeeees!!
Äntligen klar med ritandet och tuschandet av "Elise" #3!

Lyckades tuscha den sista sidan idag, den 13 februari. Första sidan gjorde jag den 22 januari, så på 22 dagar har jag hunnit layouta, rita och tuscha 66 sidor. Ojoj, det låter mycket... och jag som trodde jag slappade! Hm... ok, men detta är nog ett bra max för mig, ca 3 sidor om dagen. De ska rastreras också, förståss, så de är ju inte klara än...

Åkte in om Serieskolan i Malmö och scannade med deras superduper A3-scanner, och passade på att träffa lite seriekollegor, bl.a. Tomas Antila och Josefin Svenske från Kolik förlag. Vi hann prata tryckerier, ISBN-nummer (bokens "personnummer", kan man säga) och streckkoder, inför att både jag och Tomas ska trycka varsin bok till SPX. Det gäller att planera!

Jag ser verkligen fram emot att ha boken klar! Nu när jag ser på mina seriesidor känner jag att visst är det kanske inte det mest planerade serieprojektet (dramaturgin kunde verkligen varit mer ordentligt planerad), så är jag ändå stolt. Det har verkligen varit ett lärorikt projekt!

Oj, verkar nästan som om jag säger adjö till det hela! Nejnej, inte än! Jag ska rastrera alla 180 sidorna först också...

Här får ni en ångest-Andi som sjunger. (^o^)



Förresten! Det börjar hända saker med "Mjau Mjau". Jag ska skriva så fort jag har något säkert att berätta om, men förhoppningsvis var det inte en månads arbete förgäves! ;D

Ha det bra!

Bye bye!

4 comments:

  1. Härligt att se och höra att det rör sig både här och där!
    Det gör mig glad att höra.
    Jag har en del att rapportera till dig också, men jag har varit dassig samt att jag själv också haft en del att stå i.

    Men vi kan väl höras?

    Lyckokramar!!!

    ReplyDelete
  2. Ja!! Jag vill träffas och höra hur du haft det i Angloueme! Jag kan mest helger eller eter 16 från och med nästa vecka, eller fredag eftermiddagar... hör av dig om du kan nån dag! :)

    ReplyDelete
  3. Kampai!! ^_^
    Boka ett ex av boken åt mig!!

    ReplyDelete