01 January 2009

2009 - året då allt ska hända!

Dags för nyårslöften!

Såhär första dagen på året kan jag officiellt presentera mina tre nyårslöften:

1. Börja träna regelbundet
2. Skriva på ett kontrakt (helst på en seriebok) innan årets slut
3. Inte skaffa något nytt fast förhållande (jag ska satsa 110% på serierna!)

Tre är ett magiskt tal. Fixar jag två av dem kommer jag fortfarande kunna vara stolt, för det är mer än hälften. Och jag är ganska säker på att 2009 är året då allt ska hända.

Jag ska inte bre på för mycket, men jag tror att jag har ett ljust år framför mig!

Detta är mina redan inplanerade saker för året:
  • Senast 20 januari - översatt och skickat "Mjau Mjau" till International Manga Award (deadline 31 januari)
  • Runt 25 januari - tecknat klart Harry Potter doujinshin (sen ska den korras, översättas till japanska, tryckas och slutligen säljas, lagom till Small Press Expo 2009 i Stockholm i april)
  • 25 mars - gjort och skickat in en serie till "Mangatalangen 2009"
  • 1 april - gjort klart tredje och sista delen av "A song for Elise" samt rastrerat om de två tidigare delarna
  • 15 april - skickar hela "A song for Elise" till tryckeriet
  • Slutet av april - Small Press Expo 2009! HP-doujinshin, "A song for Elise"-boken och kanske ett Nosebleed Studio-fansin för försäljning
  • 22 juni-31 juli - Lärare på Malmö Serieskolas Sommarkurs
  • 1 augusti - 50 ritade sidor klara till Nosebleed Studio-antologin som vi planerar ha klar till Bokmässan och höstens event, samt för försäljning på SPX 2010
Det blir som ni ser en hektisk vår! Och då har jag inte räknat in mina lärarjobb ( kanske 20-30 timmar under våren). Puh! Jag gillar att känna mig produktiv, så jag ska efterstäva att hålla de flesta av mina planer!
Borde jag ordna en releasefest för "A song for Elise"-boken kanske? Hm...

God fortsättning, allihop!

Baj baj!

2 comments:

  1. Gott Nytt År!
    Du och jag (och resten av Sverige) delar punkt 1 på din nyårslöfteslista, Natalia!

    Jag ska börja springa på morgonen innan frukost har jag bestämmt mig för.

    Jag har tänkt göra så att varje dag som jag håller mina nyårslöften (gå ner i vikt, träna mer) så ska jag lägga en slant i en sparbössa. Sedan ska jag köpa något kul för pengarna.

    ReplyDelete
  2. Låter som en jättebra idé, Mikael.

    Ja, jag tror inte att jag är ensam om den punkten. Den hamnade nog på listan lite för att det är en klassiker (jag röker inte, så den kunde jag inte ta med).

    Springa kanske är kul, men tänk på knäna. Själv promenerar jag 30 min innan frukost, det har funkat bra för mig. Det i kombination med gymkort, kan ju inte gå fel, eller?

    Tack för kommentaren! :)

    ReplyDelete